Kampagnen "Tryk Stop" rulles nu ud på alle strækninger.

Efter en succesfuld test i 2024 rulles vores "Tryk Stop"-kampagne nu ud på alle vores strækninger.

Kampagnen

Efter positive tilbagemeldinger fra både kunder og medarbejdere udvider vi nu kampagnen ”Tryk Stop” til samtlige strækninger. Målet er klart: at sikre en bedre og mere smidig rejseoplevelse for alle vores kunder.

Kampagnen blev oprindeligt testet på udvalgte baner i Nordsjælland og på Lollandsbanen, hvor tydelige skilte på stationerne gjorde opmærksom på, at kunderne aktivt skal trykke stop for at signalere, at de ønsker at stige på toget.

Både kundernes reaktioner og medarbejdernes input i en efterfølgende evaluering har været entydigt positive. Det har givet os det nødvendige grundlag til at rulle kampagnen ud alle vores strækninger.

Som en del af udrulning har vi desuden opgraderet kampagnematerialet: Skiltene produceres nu i metal for at sikre længere holdbarhed og bedre synlighed i på stationer og standsningssteder.

”Tryk Stop”-kampagnen er et godt eksempel på, hvordan vi i dialog med vores kunder og medarbejdere udvikler løsninger, der skaber værdi i hverdagen og styrker den samlede kundeoplevelse på tværs af vores strækninger,” udtaler Kommerciel- og Kommunikationschef i Lokaltog Mette Berthelsen.

Kampagnen blev i 2024 lanceret som en test efter ønske fra Lokaltogs lokomotivførere og togrevisorer, der var vidne til, at kunder ikke fik trykket stop, og derfor ikke kom af toget, eller blev samlet op, hvor de ønskede det.