Kundernes tilfredshed med Lokaltog stiger for tredje år
Lokaltog har meget tilfredse kunder. Den årlige undersøgelse af kundernes opfattelse af forholdene på stationer og i tog, viser at tilfredsheden er steget til 4,07. I 2019 var den generelle tilfredshed 4,00 og i 2018 var tallet på 3,99.
Lokaltog har meget tilfredse kunder. Den årlige undersøgelse af kundernes opfattelse af forholdene på stationer og i tog, viser at tilfredsheden er steget til 4,07. I 2019 var den generelle tilfredshed 4,00 og i 2018 var tallet på 3,99.
Lokaltog gennemfører kundeundersøgelser kontinuerligt hen over hele året for at afdække, hvordan kunderne er tilfredse med en række forskellige forhold, når de rejser med Lokaltog. Og undersøgelserne viser, at kunderne er meget glade for at benytte Lokaltog, kundernes samlede indtryk af Lokaltog er i år helt oppe på 4,07 på en skala fra 1-5.
”Det er utrolig privilegeret, at vi igen i år kan konstatere, at kundetilfredsheden er steget. Og vi sætter alle kræfter ind på at leve op til den ros og tillid, som kunderne giver os. Og derfor arbejder vi også hele tiden med at fastholde servicen til kunderne, så det fortsat er en god oplevelse at rejse med Lokaltog,” siger Lars Wrist-Elkjær.
Der er meget stor tilfredshed med Lokaltogs overholdelse af køreplanerne, som kunderne samlet set giver karakteren 4,4 i 2020. Indeklimaet, oplevelsen og rengøringen i togene scorer også alle over 4. Til gengæld er kunderne mindre tilfredse med trafikinformationerne, det gælder både den information, der er tilgængelige på stationer og i tog.
Lars Wrist-Elkjær siger:
”Vi har fuldt fokus på at give kunderne bedre og mere præcise trafikinformationer på stationer og i tog, og allerede i løbet af i år forventer vi at kunne give kunderne bedre service på det område.”
Lokaltog har løbende dialog med de øvrige trafikselskaber og Rejseplanen om, hvordan trafikinformationen til kunderne kan optimeres.
”Årets undersøgelse viser, at kunderne er meget loyale og har stor tillid til Lokaltogs produkter, det er vi meget taknemmelige for, og vi arbejder hver dag hårdt for at kunne leve op til kundernes forventninger til os, ” siger Lars Wrist-Elkjær.
Fakta om kundernes tilfredshed
- Tilfredsheden med overholdensen af køreplanerne er steget fra 4,3 i 2019 til 4,4 i 2020
- Tilfredsheden med rengøringen i togene er steget til 4,1, i 2019 var tallet 4,0
- Lokaltog gennemfører løbende gennem hele året undersøgelser af kundernes tilfredshed.
- De løbende undersøgelser danner grundlag for den samlede 2020-undersøgelse
Antallet af deltagere varierer fra 519-905 deltagere