Information om vejspærring og støj

På denne side vil vi løbende holde vores naboer og andre interessenter opdateret på aktuelle projekter, der kan være til gene i form af vejspærringer og ekstraordinær støj. 


Aktuelle og kommende vejspærringer

 


Frederiksværkbanen: 

Lørdag 5. april fra kl. 09:00 til torsdag 17. april kl. 04:00

Overkørslen af K. A. Lassensgade vil være helt lukket for alt trafik og der vil være skiltet med omkørsel for kørende via Hundestedvej (hovedvej 16) samt for gående/cyklende via overgangen ved Havnevej.

Gang og cykelstien langs banen fra stationen og til Tømmerpladsvej/Havnevej vil være åben i hele perioden.


Information om ekstraordinær støj

Vi arbejder løbende på at vedligeholde jernbanen og dens omgivelser. Det kan medføre midlertidig støj, især om natten, hvor vi ofte skal arbejde for ikke at forstyrre togtrafikken.

Beskæring af træer og buske: For at sikre frit udsyn til signaler og holde grene væk fra sporet beskærer vi beplantning langs banen. Det sker med maskiner og kan give støj og kraftigt lys i nattetimerne.

Arbejder på sporene: Vedligeholdelse af skinnerne kan støje både dag og nat. I akutte situationer, som f.eks. skinnebrud, kan vi være nødt til at arbejde med kort varsel.

Vi gør vores bedste for at minimere generne og takker for din forståelse. 


Aktuelle projekter, der kan give støj


Frederiksværkbanen:
I tidsrummet lørdag morgen den 5. april kl. 09:00 til torsdag morgen den 17. april kl. 04:00 skal vi lave sporarbejder på Frederiksværk og Melby stationer samt udskifte overkørslen af K. A. Larssensgade i Frederiksværk. Vi foretager samtidig beskæringsarbejde på hele den øvrige del af strækningen.


Støj fra tog

Togdrift bruger energi og påvirker miljøet bl.a. fra motorernes udstødning. Derudover vil der også være en vis støj fra vores tog. Det kan være til gene i områder, hvor vores naboer bor, men også i områder, hvor naboer og andre færdes for at nyde naturens ro og lyde.

Derfor er vi i Lokaltog bevidste om, at vi ikke støjer unødigt. Når vi eksempelvis giver signal med horn – kaldet tyfonering – er det udelukkende for at undgå fare, eller fordi vi skal følge sikkerhedsregler, som kræver, at vi giver signal afhængigt af forholdene ved overgange og overkørsler.

Inden for de sikkerhedsmæssige og økonomiske rammer, som vi har, er vi opmærksomme på, hvordan vi kører togene, vedligeholder sporene og hvilke konstruktioner, der giver mindst støj.